42 de zile pentru un răspuns de urgență

Votati-ne, azi, acum!
1 May 2020
Mesaj transmis la nivel european
11 June 2020

42 de zile pentru un răspuns de urgență

Astăzi FONSS a adresat Inspecției Muncii din subordinea Ministerului Muncii și Protecției Sociale o scrisoare prin care cere măsuri față de modul în care această instituție a răspuns unei solicitări urgente, extrem de importantă pentru furnizorii de servicii sociale, în 42 de zile, încălcând orice termen legal.

”Vă solicităm să întreprindeți o anchetă internă și să ne comunicați ce măsuri intenționați să luați pentru  îmbunătățirea comunicării instituției pe care o coordonați cu persoanele juridice ce vi se adresează cu întrebări care țin de competența dumneavoastră- i-am scris dlui Inspector general de Stat Nicolae Ucă, șeful IM.

Această solicitare vine ca urmare a faptului că prin noi, furnizorii privați de servicii sociale vi s-au adresat în data de 28.04.2020, cu o ADRESĂ URGENTĂ, în care cereau precizări privind încadrarea orelor pentru angajații care au stat în carantină în centrele rezidențiale 14 zile și la domiciliu alte 14 zile.

Vă explicam în adresă caracterul de urgență, dat de faptul că ne confruntăm cu o situație neprevazută, pentru care nu există soluții prestabilite în lege și trebuie să achităm salariile cât mai corect și la timp, respectând dreptul angajatului.

Deși am insistat telefonic să primim răspuns cât mai rapid și ni s-a garantat că cel mai lung termen este de 14 zile, abia astăzi, în a 42-a zi de la depunerea adresei, am primit acest răspuns de la dvs. Mai mult, dovadă a modului în care functionați ca instituție, deși data de înregistrare la ieșire este de 28.05.2020 (la 4 zile după termenul legal maxim!) și angajatului dvs i-au mai fost necesare încă 4 zile lucrătoare ca să scaneze adresa și să o trimită prin email, către noi. Probabil că peste o săptămâna-două o primesc și prin poșta clasică.

Acum vă scriem pentru că vrem să vă spunem că suntem nemultumiți de modul în care ați reacționat ca instituție publică, atunci când am avut nevoie de un răspuns de la dumneavoastră, prin care să ne oferiți o soluție rapidă la o problemă importantă și fără precedent.

Nu ne pronunțăm asupra calității răspunsului venit de la Inspecția muncii, ci asupra lipsei de solicitudine, asupra încălcării termenului legal de răspuns la o adresă pe care niște entități juridice au trimis-o către instituția al cărei șef sunteți.

Noi suntem corecți și ne achităm de obligații, ba mai mult ne-am adresat dumneavoatră ca profesioniștilor plătiți din bani publici să lucreze pentru cetățeni. Ei bine, de data asta nu ați lucrat pentru noi. Prin urmare dorim ca situația să nu se mai repete.

Înțelegem că pentru a nu mai avea astfel de nemulțumiri e de datoria noastră să vă cerem măsuri care să ducă la îmbunătățirea comunicării.

Așteptăm cu interes să aflăm care sunt aceste măsuri, în cel mai scurt timp posibil.”

Menționăm că nu este prima dată când documente importante expediate acestui minister au primit răspuns foarte întârziat sau deloc. În perioada situației de urgență comunicarea deficitară a avut însă un impact mare, mărind stresul furnizorilor privați de servicii sociale, care s-au văzut în situația în care să adopte decizii fără reglementări precize în spate, și în care erau vădit discriminați în raport cu cei publici, spre care ajungeau tot felul de comunicări.

Sperăm ca astfel de atenționări să ducă la îmbunătățirea situației și la o comunicare instituțională normală și egală cu toți furnizorii de servicii sociale din țară.